Рис. 3. Интерактивная схема беспересадочных маршрутов по железнодорожной
станции Калининград
чество информационного обслуживания пассажиров, оптимизировать
пассажиропотоки и загрузку транспортных средств.
Примеры, демонстрирующие работу автоматизированной системы,
приведены на рис. 1–3.
СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ
1. В и ш н е в с к и й В. М. Теоретические основы проектирования компьютер-
ных сетей. – М.: Техносфера, 2003. – 512 с.
2. H A F A S. A timetable information system by HaCon Ingenieurgesellschaft mbH,
Hannover, Germany.
3. M a t t h i a s M u l l e r - H a n n e m a n n, F r a n k S c h u l z, D o r o t h e a
W a g n e r, C h r i s t o s Z a r o l i a g i s. Timetable information: Models and
algorithms in algorithmic methods for railway optimization, Springer Berlin /
Heidelberg, 2007.
4. B r o d a l G. S. and J a c o b R. Time-dependent networks as models to achieve
fast exact time-table queries. Technical Report ALCOMFT-TR-01-176, BRICS,
University of Aarhus, Denmark, 2001.
5. M u l l e r - H a n n e m a n n M. and S c h n e e M. Finding all attractive train
connections by multicriteria Pareto search // Proc. of the 4th Workshop in Algorithmic
Methods and Models for Optimization of Railways (ATMOS 2004).
4. B r o d a l G. S. and J a c o b R. Time-dependent networks as models to achieve
fast exact time-table queries // Proc. 3rd Workshop on Algorithmic Methods and
Models for Optimization of Railways (ATMOS 2003), vol. 92 of Electronic Notes in
Theoretical Computer Science. Elsevier, 2004.
110 ISSN 0236-3933. Вестник МГТУ им. Н.Э. Баумана. Сер. “Приборостроение”. 2009. № 4